Menu
Mijn Keunstwurk

Vacature HR medewerker

Keunstwurk zoekt per per direct een HR medewerker voor 25,2 uur per week.

Onze organisatie

De organisatie heeft in de loop der jaren een solide basis opgebouwd en is klaar voor een nieuwe fase waarin de verbinding tussen kunst, cultuur en de mienskip nog meer centraal staat. De HR medewerker verricht de werkzaamheden binnen het team Staf. Staf bestaat uit de volgende disciplines: controller, adviseur communicatie, directie-assistente, medewerker facilitair, ICT, administrateur en HR medewerker. Staf valt onder de verantwoordelijkheid van de directeur-bestuurder. Voor het onderdeel personeels- en salarisadministratie legt de HR medewerker verantwoording af aan de controller.

Functie

Je bent een sparringpartner voor zowel de medewerkers als leidinggevenden, en weet daarin de verbindende schakel te zijn. Jij hebt gedegen vakinhoudelijke kennis en deinst er niet voor terug om hierover in gesprek te gaan. Je werkt graag systematisch en accuraat. Daarnaast vind je het leuk om je met HR brede thema’s bezig te houden. Denk hierbij aan onderwerpen als verzuim en talentontwikkeling. Je zorgt ervoor dat de salaris- en personele administratie op rolletjes loopt. Je bent dienstverlenend en weet terugkerende zaken te vertalen naar een algemene aanpak, klantgericht, gaat voor pragmatische oplossingen en heeft een scherp oog voor haalbaarheid en kosten.

Taken

  • Intern aanspreekpunt voor alle HR gerelateerde zaken (contract, verlof en verzuim).
  • Salarisadministratie en personeelsadministratie (verzuim-, verlof- en urenregistratie, beheer van personeelsdossiers, etc).
  • Advies: biedt ondersteuning, verstrekt informatie en adviseert directie en MT bij toepassingen op het terrein van personeelsbeleid, stelt het personeels- en organisatiebeleid op, adviseert het management over zaken met betrekking tot medewerkers, adviseert en ondersteunt bij aanname en ontslag en adviseert over functioneringsgesprekken, ontwikkeling, opleidingen en salarissen.
  • Arbo (contacten onderhouden met de arbodienst, begeleiden van leidinggevende en werknemer bij ziekte, verzuimbegeleiding en gezondheidsbeleid, etc).
  • CAO en interne regelingen (toepassen van de CAO, functie management (functiebeschrijvingen, functiewaardering).
  • Ontwikkeling van personeel (bewaakt de jaarlijkse gesprekkencyclus: vastlegging en analyse, biedt ondersteuning in de gesprekkencyclus).
  • Vult de rol van intern vertrouwenspersoon in.

Wie ben jij?

  • Een groot organisatietalent: je houdt van diverse taken en kunt snel schakelen.
  • Je hebt kennis van HR en ervaring met het uitvoeren van administratieve handelingen.
  • Je bent sterk in communicatie en hebt verbindende vaardigheden.
  • Je hebt oog voor detail en werkt zeer nauwkeurig.
  • Je vindt het leuk om anderen te helpen en bent dan ook dienstverlenend ingesteld.
  • De hrm wereld kent geen geheimen voor je.
  • Heb je passieve kennis van de Friese taal.
  • En natuurlijk vinden we het leuk als je, net als wijzelf, een hart voor kunst en cultuur hebt!

Daarnaast

  • Een voor de functie relevante opleiding.
  • Minimaal MBO+ werk- en denkniveau op HR vakgebied
  • Kennis van geautomatiseerde administratie-/salarissystemen, Microsoft Office en personeelsinformatiesysteem.
  • Kennis van begrippen en inzicht in processen op arbeidsvoorwaardelijk en personeel gebied.

Wat krijg je van ons?

  • Een plek in goed op elkaar ingespeelde, professionele en gezellige organisatie.
  • De mogelijkheid om deels thuis te werken en flexibele werktijden zijn mogelijk (in overleg).
  • Kans om bij te dragen aan de verdere professionalisering en positionering van de organisatie.
  • Een dienstverband voor een jaar van 25.2 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een salaris conform cao sociaal werk, schaal 8 (maximaal € 4.040,- bij volledig dienstverband).
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Aandacht voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling. We vinden het belangrijk dat je blijft groeien. Want die ontwikkeling komt jezelf en ook ons ten goede. Op de werkvloer merk je dat de nadruk ligt op informeel leren en uitwisselen van kennis tussen collega’s onderling. Zo leer je tenslotte het meest. Ook investeren we in relevante opleidingen en trainingen binnen jouw vakgebied.

Keunstwurk is een inclusieve organisatie die open staat voor alle groepen in de samenleving. Vanuit ons personeelsbeleid willen wij bijdragen aan een arbeidsmarkt waarin iedereen gelijke kansen heeft en waarin geen ruimte is voor discriminatie. Wij verwelkomen een diversiteit aan achtergronden en kennis en selecteren onze medewerkers op basis van vereiste kwaliteiten.

Laten we kennismaken!

Voel jij je aangesproken door deze vacaturetekst, dan ontvangen we graag jouw reactie, waarin je aangeeft wat jouw drive is, wat jou inspireert in deze functie en waarom we juist jou nodig hebben om deze functie tot een succes te maken. Jouw reactie met CV en een korte motivatie graag voor 10 juni 2023. Je kunt mailen naar Douwe Zeldenrust (directeur-bestuurder) via sollicitatie@keunstwurk.nl. Gesprekken vinden in de week van 12 juni plaats. Mocht je vragen hebben, dan kun je contact opnemen via mail of telefoon: 06- 48627262.

Werken in hart van cultureel Fryslân!

Ga aan de slag bij Keunstwurk! Al meer dan 25 jaar actief in het hart van cultureel Fryslân als dé kennis-, advies- en netwerkorganisatie voor cultuureducatie, amateurkunst, cultuurparticipatie, beeldende kunst en talentontwikkeling. Met duizend-en-één expertises in huis helpen wij vol overtuiging de kunst vooruit en maken een verschil in de wereld om ons heen. Want kunst geeft kleur aan het leven, maakt mensen én de mienskip completer, slimmer, sterker en beter!

Als Keunstwurker krijg je vertrouwen, verantwoordelijkheid en volop ruimte voor eigen inbreng. Dat doe je in een uitdagende en inspirerende werkomgeving samen met enthousiaste en bevlogen collega’s. Bouw jij binnenkort mee aan een bloeiend cultureel leven in Fryslân?

Contactpersoon
Douwe ZeldenrustDirecteur
Werkdagen:ma, di, do, vr
Telefoon:058 234 34 64